.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جشنواره لانه‌گذاري پرندگان شهري در گيلان
مديركل حفاظت محيط زيست گيلان از برگزاري جشنواره لانه‌گذاري پرندگان شهري در اين استان خبر داد.

مديركل حفاظت محيط زيست گيلان از برگزاري جشنواره لانه‌گذاري پرندگان شهري در اين استان خبر داد.
 
كامران زلفي‌نژاد در این باره افزود: شكار پرندگان شهري ممنوع است و با خاطيان برخورد شده و مشمول مجازات‌هاي نقدي و غيرنقدي مي‌شوند.
وي در خصوص حمايت از پرندگان شهري مانند چلچله و پرستو اظهار داشت: هر ساله در فصل بهار شاهد فعاليت اين پرندگان در سطح استان گيلان هستيم، به طوري كه به دليل شرايط زيستي و اقليمي مناسب گيلان، اين پرندگان استقبال خوبي از اين استان دارند.
زلفي‌نژاد اضافه كرد: اين پرندگان به دليل عادت كردن به مناسبات شهري گاه آشيانه‌سازي خود را در دسترس انسان انجام مي‌دهند و بعضاً نيز آشيانه‌هاي آنان مورد تعرض قرار گرفته و تخريب مي‌شود.
وي تصريح كرد: چلچله‌ها عمدتاً در بالادست سقف مغازه‌ها و خانه‌ها آشيانه‌سازي مي‌كنند و فضولات آن‌ها براي صاحبان مغازه‌ها مشكل ايجاد مي‌كند، از اين رو صاحبان اين اماكن مي‌توانند با قرار دادن يك سطح مسطح چوبي زير لانه‌هاي آنان، از ريزش فضولات جلوگيري كنند.
زلفي‌نژاد هرس كردن درختان را يكي ديگر از دلايل آسيب رساندن به آشيانه اين پرندگان عنوان كرد و ادامه داد: عده‌اي ماجراجو نيز با سلاح‌هاي بادي و تير و كمان و ساير ابزار، جمعيت اين پرندگان را هدف شكار قرار مي‌دهند، از اين رو محيط زيست گيلان به دليل ممنوعيت شكار اين گونه پرندگان، با خاطيان برخورد خواهد كرد، زيرا پرندگان شهري علاوه بر تأثير مستقيم بر روي كنترل حشرات در سطح شهرها و ايجاد تعادل اكولوژيك در اكوسيستم شهري، زندگي را نيز دلپذير مي‌كنند.
وي افزود: تحقيقات نشان مي‌دهد چنانچه پرندگان در مناطق شهري آواز نخوانند و جنب و جوش نكنند ميزان افسردگي در بيماران افزايش مي‌يابد.
زلفي‌نژاد با اشاره به انواع پرندگان شهري خاطر‌نشان كرد: چلچله معمولي، چلچله دمگاه سفيد، بادخورك، قمري خانگي، ياكريم، انواع سارها و ساير گونه‌هاي ديگر از پرندگان شهري محسوب مي‌شوند كه شكار آن‌ها جرم بوده و مشمول مجازات‌هاي نقدي و غيرنقدي مي‌شود.
وي در پايان از برگزاري جشنواره لانه‌گذاري براي پرندگان بر روي درختان شهري در سطح گيلان خبر داد و گفت: اين جشنواره به زودي برگزار شده و از عموم مردم نيز دعوت مي‌شود تا براي ساخت لانه بيشتر براي پرندگان كمك كنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.079 seconds.